13.5.2024
říká v rozhovoru Zdeněk Rinth, výkonný ředitel a většinový vlastník společnosti KARA Trutnov
Jak vás vůbec napadlo, že by se společnost Kara zajímala o koupi módního brandu Pietro Filipi?
Značku vysoutěžila původně investiční skupina Natland a my jsme ji následně od ní získali. To vůbec stěžejní pro zvažování, zda do soutěže jít, bylo, že jsme nechtěli, aby značku získali původní majitelé či lidé za nimi schovaní. Byli jsme přesvědčeni, že Pietro Filipi jako tradiční výrobce dámské i pánské módy, který byl až do roku 2021 dobře zapsaný u veřejnosti, a brand hodnotu má. Jen jsme nechtěli, aby kolem něj stále byly spekulace a kontroverze.
Značku jste získali. Jaké byly další plány a záměry?
Na počátku jsme zvažovali dva nebo tři směry, kudy se ubírat. Rozmýšleli jsme, co s tím udělat dál. A já jsem si pak uvědomil, že není úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat Karu a zároveň znovu takřka od základu budovat značku Pietro Filipi. Po dlouhých diskusích s nejrůznějšími mladými návrháři a kreativci jsme postupně docházeli k názoru, že musíme značku svěřit do profesionálních rukou, což nám následně potvrdila i situace na trhu. Zároveň jsme věděli, že nám nejde o to na prodeji nebo obecně značce jako takové profitovat, ale naším záměrem bylo svěřit ji do rukou profesionálů a pokud možno s českým původem.
To se podařilo?
Po dlouhých jednáních a poměrně velkém zájmu z trhu nás oslovila vize skupiny DaniDarx, která provozuje e-shop Trenýrkárna.cz, a která navíc už měla za sebou zkušenost s restartem jiné značky v minulosti. Ve finálních kolech výběru se nám tak jevili jako ideální partner, který bude schopen značku dále rozvíjet.
Prozradíte cenu, za niž značku získali?
Cenu prozrazovat nebudeme, vychází to z oboustranné shody a dohody s kupujícím partnerem.
Máte informace, jaký bude jejich další záměr se značkou Pietro Filipi?
Ano, i když ne úplně detailní. Nicméně jak jsem uvedl, vize a obrysy záměrů kupujícího nám byla stejně jako u ostatních zájemců představena v rámci výběrového řízení a nejvíce nám konvenovala. Je to ale spíše otázka na samotného kupujícího, myslím, že vše představí již brzy sám.
Když se vrátíme k vašemu vlastnímu businessu, jak se daří Kaře?
Kaře se daří výborně. Ze všech minulých problémů je již dávno venku, výsledky za loňský i předloňský rok to jenom potvrzují.
Co chystáte do další sezony, čekají zákazníky nějaké nové produkty nebo modelové řady?
Příprava sezony 2023/24 je v plném proudu. Chystáme novou modelovou řadu, kde budou kombinovány textilní materiály s kůží a kožešinou.
Máte nějaký největší hit, který se nejlépe prodává?
Určitě. Jde o naše poprodejní služby.
Co tím myslíte?
To je vlastně jednoduché: vlastní čistírnu, kompletní servis včetně oprav či výměn jednotlivých dílů a péče o naše výrobky i poté, co si je zákazník odnese domů. To vše i po záruční době.
I Kara už má svůj e-shop, ačkoliv nejčastěji pro výrobky chodí lidé do prodejen. V poslední době se objevilo několik nových zahraničních, především čínských internetových obchodů, jak velký – pokud – je to pro vás problém či konkurent?
Konkurence to není. Náš e-shop je v podstatě doplňková služba pro zákazníky, aby měli možnost vybrat si způsob nákupu, který jim nejvíce vyhovuje. A to včetně předvýběru na našich webových stránkách.
Zpět na přehled