17.10.2022
CleverFarm, jedna z technologických venture investic v portfoliu investiční skupiny Natland, vyrostla za dobu ve skupině v důležitého hráče mezi technologickými firmami. Ačkoliv je zemědělství tradiční a konzervativní obor, je vizí CleverFarm přinášet do oboru inovace a chytrá řešení, automatizovaný, ekonomicky efektivní a udržitelný způsob hospodaření. Tým kolem Vojtěcha Maliny, který odpovídá na „Nej“ otázky, co je v CleverFarm nového, pomáhá nejen farmářům, ale i jiným subjektům, kteří mají zájem o udržitelné a chytré hospodaření například s vodou.
Největší highlight Clever Farm v posledních měsících?
Rozjeli jsme kampaň na precizní zemědělství spojený s masivním nárůstem klientů v této oblasti.
Nejdůležitější tři věci, bez nichž by to v Clever Farm nešlo?
Skilled and motivated team, produkt, po kterém je poptávka a má budoucnost a určitě podpora stávajícího investora.
Nejlepší produkt?
Celá platforma pro farmáře, nikoli jedna služba. V současnosti je největším hybatelem služba precizního zemědělství.
Největší potenciál dalšího rozvoje?
Vidím ho v digitalizaci odvětví, zeefektivnění práce se zdroji, zavedení technologí a implementace principů udržitelnosti.
Nejlákavější místo, kam chcete expandovat, kde chcete být přítomni a proč?
Nevím, zda nejlákavější, ale jde o Slovensko, Polsko, Maďarsko, Pobaltí, Rumunsko, Řecko a zbytek jižní Evropy, a to zhruba v tomto pořadí. Je tam největší potenciál, vhodné zemědělské pozemky a půda.
Nejdůležitější cíl, k němuž businessově míříte?
Obrat 250 milionů do tří let.
Největší výzvy, aneb na čem chcete zapracovat?
Určitě na zautomatizování procesů, výrazném zvětšení datových zdrojů, aby bylo umožněno provádět strojové učení. Dalším krokem je zvětšení sales teamu a schválení GTM strategie pro region CEE.
Nejlepší věc v CleverFarm, respektive co vás ve firmě nejvíc baví a proč vás baví ona?
Rozhodně je to team, produkt. A taky budoucnost – vize a potenciál měnit svět farmaření k lepšímu.
Nejzásadnější vzor? Firma, člověk, start-up?
Pro mě Honza Bednnář – Shipmonk.
Zpět na přehled